Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-02@19:42:18 GMT

هر بازیگری دوست دارد نقش گوهر را بازی کند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۴۱۰۹

با این حال او در زندگی کاری خود یک دانشجوی نخبه و پژوهشگری موفق است؛ حسن پورشیرازی و شهره لرستانی هم نقش پدر و مادر گوهر را بازی می‌کنند.

اخوان سال گذشته و در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر با ایفای نقش در فیلم «دوزیست» ساخته برزو نیک‌نژاد اولین حضور در یک اثر سینمایی را تجربه کرد.

این بازیگر جوان در کنار گروه بازیگران باتجربه و حرفه‌ای این فیلم همچون سعید پورصمیمی، جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی و پژمان جمشیدی بازی قابل‌قبولی را در این فیلم ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل با او گفت‌وگویی داشته‌ایم که شرح آن را در ذیل می‌خوانید:

چگونه به پروژه باخانمان پیوستید؟

من از قبل در فیلم دوزیست با آقای نیک‌نژاد همکاری داشتم و از آنجا که کارگردانان در مقوله بازیگری همیشه سراغ افرادی می‌روند که در پروژه‌های قبلی به آنها به نوعی میدان داده‌اند به من پیشنهاد بازی در این سریال را دادند و از طرفی چون کمدی‌های آقای نیک‌نژاد همیشه در نوع خود جزو بهترین‌ها بوده‌اند از این پیشنهاد استقبال کردم و به این پروژه پیوستم.

چه مسائلی شما را به پذیرفتن نقش گوهر ترغیب کرد؟

شخصیت گوهر کاتالیزور است؛ همیشه آرامش را برقرار می‌کند، دوست دارد کلام را درست بگوید، به اهدافش اهمیت می‌دهد و از این نظر این نقش برای من شخصیتی قوی داشت که سبب شد این نقش را بپذیرم.

چقدر شخصیت گوهر به شخصیت خودتان نزدیک است؟

خیلی زیاد؛ گوهر در این سریال یک دختر سلامت و قوی و جزو نقش‌هایی است که هر بازیگری دوست دارد آن را امتحان کند و همان‌طور که گفتم کاتالیزور بودن شخصیت گوهر بسیار به شخصیت من نزدیک بود. من یک دختر مستقل هستم اما اقتدار شخصیت گوهر به میزان زیادی شبیه من بود.

همکاری با آقای نیک‌نژاد چطور است؟

مثل همیشه لذتبخش؛ آقای نیک‌نژاد بازیگردانی را می‌شناسد و بازیگر را آزاد می‌گذارد و به او خط درستی می‌دهد، روحیه مثبت و بسیار خوبی دارد و همین سبب می‌شود نه‌تنها من بلکه تمام گروه عاشق کارکردن با ایشان باشند، چراکه فضای کاری و مدیریتی درستی دارند.

باخانمان یک سریال پربازیگر است؛ تجربه کار با آنان چطور بوده است؟

من تجربه بازی در کنار کارهای پر بازیگر را به دلیل کار در پروژه دوزیست داشته‌ام اما فضای رئال کار در باخانمان سبب دوستی بین اعضای گروه شد. البته آقای نیک‌نژاد هم همیشه تذکر می‌دادند با هم مثل یک خانواده واقعی رفتار کنیم تا برای مخاطب هم داستان ملموس‌تر باشد؛ بنابراین این فضا را ما در کار گذاشتیم. من در طول 5ماه کار در این سریال هیچ‌گاه حس نکردم جلوی آقای حسن پورشیرازی بازی می‌کنم و ایشان را به نوعی پدر خودم می‌دانستم. ایشان هم همیشه من را دخترم صدا می‌زدند.
با خانم شهره لرستانی هم به همین شکل رفاقت داشتیم و البته همچنان هم داریم.

بازخورد کار تا به الان چطور بوده است؟

تا قسمت 10تا12 همچنان استرس داشتم اما خدا را شکر بازخوردهای کار بسیار مثبت بود؛ من خیلی اهل سفر هستم و در مواجهه با مردم شاهد بازخوردهای مثبت آنها و رضایت‌شان از شخصیت گوهر بودم و همین‌ها سبب‌شده تا بدانم انتخاب درست و بازی قابل‌قبولی داشته‌ام.

شخصیت مریم در فیلم سینمایی دوزیست با شخصیت گوهر چه تفاوت‌هایی داشت؟

ابتدا باید بگویم این دو کار از یکدیگر مجزا بودند. در کار کمدی به‌دلیل این‌که باید شخصیت‌پردازی کنیم مجبور هستیم کاراکتر‌ها را تئاتری‌تر بازی کنیم و در دوزیست به دلیل این‌که یک ملودرام اجتماعی شکل گرفته بود خیلی سعی می‌شد بازی‌ها آرام‌تر و زیرپوستی باشند. در کل نکته‌ای در شخصیت گوهر و مریم ثابت بود و هر دو هدفمند بودند و از خانه بیرون زده بودند؛ نکته‌ای که در این زنان بسیار دوست دارم این که هر دوی آنها دنبال هدف بودند هم مریم و هم گوهر همیشه این نکته چالش من بوده که از زنان صرفا به دلیل لطافت در قصه‌ها استفاده نشود بلکه هدفمند وارد قصه شوند. اما از لحاظ تفاوت مریم دختری آرام، صبور و سربه‌زیر بود و گوهر دختری جسور است که به نظرم شرق و غرب بودند و همان‌طور که گفتم هر دو هدفی مشترک داشتند و آن رهایی بود.

آینده کاری خود را چطور می‌بینید؟

بازخوردهای بسیار خوبی از بازی در سریال باخانمان داشته‌ام و این بازخوردها موجب شده بدانم انتخاب درستی داشته‌ام. البته این‌که بخواهم آینده را پیش‌بینی کنم، نمی‌توانم نظری بدهم اما به نظرم با این بازخوردها دستم برای انتخاب بازتر است و می‌توانم انتخاب‌های بهتری داشته باشم.

سختی کار در دوران کرونا چطور بوده است؟

متاسفانه من به کرونا مبتلا و 25روز از پروژه جدا شدم و خدا را شکر هیچ‌کدام از بچه‌ها مبتلا نشدند. البته استرس خیلی زیادی داشتم تا زمانی که بچه‌ها آزمایش دادند و منفی شد، چون در بسیاری از پلان‌ها به دلیل گریم‌هایی که داریم نمی‌توانیم ماسک داشته باشیم و بازیگران سن بالا در کار حضور دارند و استرس و اضطراب سلامت آنها را هم داریم. با این‌که مواد ضدعفونی‌کننده جزء جدایی ناپذیرمان سر صحنه فیلمبرداری است اما باز هم من به کرونا مبتلا شدم. به عقیده من کار در شرایط کرونا تجربه بزرگی بود که به نوعی منجر به تصفیه روح ما شد.

در حال حاضر قصد بازی در فیلم و سریال دیگری را دارید یا خیر؟

بله، پیشنهاد‌هایی داشته‌ام اما کمی صبر کردم تا انتهای پخش باخانمان باز هم بازخوردها را ببینم و بعد بتوانم تصمیم بگیرم.

نیلوفر جعفری - خبرنگار / ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: با خانمان برزو نیک نژاد کرونا آقای نیک نژاد داشته ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی نصیری؛ سوژه‌ی متفکر یا شخصیت مبتذل؟

مهدی نصیری در کمتر از ۴ سال نه تنها بر سکولاریسم پافشاری می‌کند بلکه حتی از رادیکال‌ترین مواضع برخی روشنفکران دینی در خصوص همجنسبازی هم عبور کرده و در آخرین موضع از ائتلاف تاج‌زاده تا شاهزاده سخن گفته است. - اخبار سیاسی -

گروه اندیشه خبرگزاری تسنیم- محمد‌محسن راحمی:حمید‌رضا جلایی‌پور، فعال اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای که در خصوص اظهارات اخیر مهدی نصیری در تلوزیون بی‌بی‌سی فارسی داشته با بیان اینکه "نصیری اسیر ضعف «واقع‌نگری»، «دفعی‌گرایی» و «ضعف در پرنسیپ‌های اخلاقی و سیاسی» است" گفته: "آقای نصیری چه زمانی که در کیهان بنیادگرایانه و اقتدارگرایانه علیه مصلحان می‌نوشتند و بعدش با گرایشی شبه‌تفکیکی هر گونه مدرن‌شدن و همۀ دستاوردهای علمی و عرفانی بشر را تخطئه می‌کردند و نگران ورود موبایل به ایران بودند و چه امروز که طرفدار نوعی «انقلاب آرام» شده‌اند و پیشنهاد چنین ائتلافی می‌دهند در دیدن واقعیت و پیچیدگی‌اش ضعف شدیدی داشتند و با رویکردی هیجانی که بلوغ شناختی ندارد به خاطر شیفتگی به ایده‌ها و تغییرات رادیکال در نظر از روی واقعیت می‌پریدند."

این اولین باری نیست که مهدی نصیری در خصوص موضوعی اظهار نظر می‌کند که تقریباً چیزی از آن نمی‌داند.

او سال گذشته در گفت‌و‌گویی که در اتاقی با عنوان «یک چهره یک شب» با مدیریت منصوره حسینی یگانه، مجری شبکه سلطنت‌طلب منوتو، در کلاب هاوس برگزار شد، مرزهای وقاحت را جا‌به‌جا و به صراحت از به رسمیت شناختن همجنس‌بازی دفاع کرد.

نصیری گفت: "تمام قضایا و چالش‌ها من‌جمله بحث همجنس‌خواهی در چارچوب دموکراتیک و آن حکومت عرفی باید حل شود و هر قانون و برخوردی بخواهد انجام شود هر چه اکثریت مردم به آن رسید، ما از منظر حکمرانی به آن تن می‌دهیم."

او در این گفت‌و‌گو تلاش کرد تا برای مواضع مذبذب‌گونه اخیرش تباری تئوریک ارائه دهد. نصیری کوشید تا مجموعۀ عقاید افراطی گذشته خود را تحت عنوان «اسلام سنتی» معرفی کند و مواضع اخیرش را تحت تاثیر آشنایی خود با آنچه «نواندیشی دینی» خواند، صورت‌بندی نماید. اما دقت در گفته‌های او بی‌اطلاعی مفرط نصیری از نواندیشی دینی را هم برملا می‌سازد و نشان می‌دهد او همچنان در خصوص مطالبی اظهار نظر می‌کند که فهم چندانی از آنها ندارد.

تفاوت «نواندیشی دینی» با «روشنفکری دینی»

در خصوص مواضع نصیری در این گفت‌و‌گو نکاتی قابل ارائه است. نکته نخست این است که در ساحت اندیشه‌ورزی، «روشنفکری دینی» و «نواندیشی دینی» با وجود شباهت‌های‌شان دو مقوله کاملاً مجزا از یکدیگرند. برای اولین بار مصطفی ملکیان در گفت‌و‌گو با مجله راه نو این بحث را مطرح کرد و بعدها در قالب یک پروژه فکری توسط برخی دیگر ادامه یافت.

دو تفاوت اصلی میان روشنفکران دینی و نواندیشان دینی به موضع این دو طیف در نسبت با «اصالت عقل مدرن» و «سکولاریزم» بازمی‌گردد. از این منظر مواضع مهدی نصیری کاملاً در تناقض با اصول نواندیشی دینی است!

1- اصالت عقل مدرن

روشنفکران دینی با اصل گرفتن مدرنیته به خوانش و فهم نصوص دینی می‌پردازند. ملکیان در توضیح این ویژگی روشنفکری دینی می‌گوید: "روشنفکران دینی ما به واقع، مدرنیته را اصل گرفته‌اند و برای هر چیز مقبولی که در آن یافت می‌شود، مابه‌ازایی در قرآن و سنت هم پیدا کرده‌اند."

در مقابل نواندیشان دینی مبنا را دین قرار می دهند، ولی در صدد تفسیر متجددانه و خوانشی جدید از دین هستند که با مقتضیات روز همانند مردم سالاری و حقوق بشر همخوان باشد. (صادق حقیقت - نواندیشی دینی و روشنفکری دینی)

2- سکولاریسم

دیگر تفاوت اصلی این دو طیف به حوزه سیاسی و اجتماعی مربوط می‌شود. صادق حقیقت، از نواندیشان دینی، در این باره می‌نویسد: "دیگر تفاوت نواندیشی دینی با روشنفکری دینی آن است که نواندیشی دینی با عرفی‌گرایی (سکولاریسم) مرزبندی ایجاد می‌نماید؛ چرا که نزد نواندیشان دینی فقه سیاسی اعتبار دارد."

بنابراین چنانچه گفته شد در این دو فقره، روشنفکری دینی با نواندیشی دینی تفاوت دارد. مقایسه این مهم با گفته‌های نصیری نشان می‌دهد که بر خلاف ادعایی که مطرح می‌کند چندان با نواندیشی دینی هم آشنا نیست و همچنان نمی‌داند درباره چه حرف می‌زند. او به وضوح از سکولاریسم سیاسی دفاع می‌کند و در حالی که روزگاری به نفی حداکثری مدرنیته و عقل مدرن می‌پرداخت اکنون به دنبال تایید حداکثری آن با خوانشی سطحی از دین است.

نقد تکنولوژی و تایید همجنس‌خواهی

نکته دیگر در خصوص اظهار نصیری در این نشست آن است که مواضع نصیری در موضوع «تکنولوژی» و «همجنس‌بازی» نیز با مبانی نواندیشی دینی در تناقض است. نصیری در خلال بحث با پرسشی از آهنگران درباره تکنولوژی و همجنس‌بازی روبرو شد. او با وجود آنکه تلاش کرد تا همچنان بر مواضع رادیکال گذشته‌اش در خصوص تکنولوژی پابرجا بماند، اما چنانچه در بالا آمد به صراحت همجنس‌بازی را تایید کرد.

اگر محسن کدیور و صادق حقیقت را به عنوان دو فیگور مهم در طیف نواندیشان دینی محسوب کنیم، هیچکدام از این دو نفر نه زاویه‌ای جدی با تکنولوژی دارند و نه در طرحی که بر اساس مبانی نواندیشی دینی از جامعه مطلوب ارائه می‌دهند، همجنس‌بازی جایی دارد.

صادق حقیقت در این خصوص می‌گوید: "من در دانشگاه فلوریدا سخنرانی به زبان انگلیسی انجام دادم و نسبت میان اسلام و دموکراسی را به زبان انگلیسی بیان کردم. یکی از سوالاتی که بلافاصله بیان می شود این است که نظرتان درباره حقوق همجنسگرایان چیست؟ من پاسخ دادم که اسلام با همجنسگرایی مخالف است. برای روشن شدن بحث هم یک مثال می آورم: در اعلامیه حقوق بشر آمده است که اگر کسی دستگیر شد باید بلافاصله تفهیم اتهام شود و اگر در کشوری است که زبان کشور را نمی داند باید مترجمی باشد که تفهمیم اتهام کند و به شکل خودسرانه نمی شود یک نفر دستگیر شود. در مورد حقوق همجنسگرایی اما عقل نوع بشر به آن حکم نکرده است. عقل نوع بشر به حق همجنسگرایی حکم نمی کند و متون صریح دینی به حق همجنسگرایی مخالف است." (سید صادق حقیقت - برنامه سوره آذر 1400)

محسن کدیور هم در گفت‌و‌گویی بیان می‌کند: "تا کنون هیچ سند بین المللی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد (مهمترین مرجع بین المللی رسمی حقوق بشر) در به رسمیت شناختن همجنسگرایی به عنوان یکی از حقوق بشر به تصویب نرسیده است! چرا که اکثر دول عضو با به رسمیت شناختن آن به شدت مخالفند. اکثر جمعیت کره‌ی زمین از این امر کراهت دارند و حاضر نیستند آنرا به رسمیت بشناسند."

کدیور حتی در خصوص وضع قوانین لازم برای حفظ اخلاق عمومی از این ضایعه اخلاقی هم موضعی جدی دارد. حتی روشنفکران دینی از جمله عبدالکریم سروش و آرش نراقی هم به صراحتی که نصیری در این نشست از همجنس‌بازی دفاع می‌کند در این خصوص موضع نگرفته‌اند!

مواردی که به آنها اشاره شد نشان می‌دهد که مهدی نصیری نه تنها شناختی از «نواندیشی دینی» ندارد بلکه برخی مواضع او در خصوص سکولاریسم بیشتر به برخی مواضع «روشنفکران دینی» نزدیک است و موضع او در خصوص همجنس‌بازی حتی از مواضع شخصیت‌های اصلی این طیف هم رادیکال‌تر و بی‌اساس‌تر است.

تبارسازی تئوریک یا چرخش‌های نظری دفعی!

نصیری با وجود اینکه در این نشست تلاش می‌کند تا برای چرخش‌های نظری خود تباری تئوریک و تاریخچه‌ای چند دهه‌ای و قابل اتکا ارائه دهد اما درست در تنها پاورقیِ مقدمه‌ای که کمتر از 4 سال پیش در آذرماه 98 برای آخرین کتابش «عصر حیرت» خود نوشته بود سعی کرد تا اتهام هم‌رأیی با روشنفکری دینی و سکولاریسم را از دامن خود برهاند: «مکــن اســت گفتــه شــود تفــاوت ایــن حــرف بــا حــرف روشــنفکرانی کــه از دیــن حداقلــی ســخن مــی گوینــد چیســت؟ پاســخ: ا گــر منظــور از دیــن حداقلــی ایــن اســت کــه عرصــه هایــی از حیــات فــردی و جمعــی، از حا کمیــت احــکام دیــن مسـتثنی میشـود و دیـن در ایـن حیطـه هـا حکمـی نـدارد، (همـان طـور کـه عـده ای از روشـنفکران دینـی مـی گوینـد) ایـن همـان اعتقـاد مـردود در بـاره حیطـه نفـوذ و حا کمیـت دیـن اسـت؛ امـا ا گـر مقصـود ایـن باشـد کـه در شـرایطی امـکان تحقق تنهـا حـدی محـدود و نسـبی از دیـن و احـکام آن بـه دلبـل بـروز موانعـی چـون غیبـت و یـا عـدم بسـط یـد حجـت معصـوم مقـدور و میسـور اسـت، ربطـی بـه سکولاریسـم نـدارد.» (پاورقی مقدمه کتاب عصر حیرت)

اکنون او در کمتر از 4 سال نه تنها بر سکولاریسم پافشاری می‌کند بلکه حتی از رادیکال‌ترین مواضع برخی روشنفکران دینی در خصوص همجنسبازی هم عبور کرده و در آخرین موضع از ائتلاف تاج‌زاده تا شاهزاده سخن گفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرگر: بازی جمال موسیالا را بیشتر از جود بلینگام دوست دارم
  • مهدی نصیری؛ سوژه‌ی متفکر یا شخصیت مبتذل؟
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس
  • از فصل دوم جایگزین نقش کژال شدم/ پیشنهادات کاری دیگری دارم اما تصمیم نگرفته‌ام
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود